preloader

Reparacija brodskih propelera

Reparacija brodskih propelera

Gumis d.o.o. je tvrtka specijalizirana za reparaciju brodskih propelera na tvornički način s naglaskom na kvalitetu vulkanizacije i uprešavanja koje garantira centričnost ponovno nabijene središnjice propelera. Ušteda naspram kupnje nove propele može biti niža i do 3 puta, uz neupitnu kvalitetu. Središnjica nije vulkanizirana s propelerom već odvojeno što znači da, ako nakon nekog vremena „provrti“, možete se sigurno s manjim gasom dovesti do luke.
Nasi tehničari će Vam rado pomoći u identifikaciji stanja Vašeg propele i izradi ponude.
Reparacija inox propelera izvanbrodskog motora od 250 KS
Reparacija inox propelera izvanbrodskog motora od 250 KS
PREDNOSTI:
Brz postupak uz dijelove koji se proizvode na našoj lokaciji u Splitu
Vulkanizacija i nabijanje na tvornički način
Uprešavanje s centralnim vođenjem
Rad s najkvalitetnijim materijalima i ljepilima za vulkanizaciju
U slučaju da propela „provrti“ moguće je doći laganim gasom do sigurnosti

PRVA FAZA

Nakon zaprimanja propelera, Gumis tehničari će odmah utvrditi da li imaju alat za repariranje Vašeg propelera i predložiti datum preuzimanja gotovog propelera. Po inicijalnoj vizualnoj inspekciji, moguće je da predlože dodatan zahvat na propeleru, ako je sam propeler istrošen. Cijenu utvrđuju odmah ili po evaluaciji ovisno o razini istrošenosti propelera, ali svakako prije početka rada.
Slika1

DRUGA FAZA

Nakon potvrde cijene, slijedi skidanje dotrajalog gumenog sloja i njegovo odvajanje s aluminijske središnjice. Ovaj se proces odvija u tri faze: grubo odvajanje gumenog sloja od aluminijske središnjice, fino skidanje preostalog dijela koristeći specijalizirane strojeve I alate (po potrebi) te, finalno, pjeskarenje i odmašćivanje očišćene površine kao priprema za nanos prvog sloja ljepila.
Slika2

TREĆA FAZA

Nakon sušenja prvog sloja ljepila koje se veže za aluminij, prije same vulkanizacije nanosi se sloj ljepila koji omogućuje vezu sirove gumene smjese i aluminijske središnjice. Presudno je dobro pripremiti površinu i ostaviti dovoljno vremena između dva sloja ljepila kako bi se gumena smjesa uhvatila za cjelokupnu površinu aluminijske središnjice u procesu vulkanizacije. Iz tog razloga tvrtka još nije prebjegla bržim, ali nekvalitetnijim ljepilima na tržištu koja ne mogu garantirati visoku performansu finalnog proizvoda. Gumeni materijal koji se koristi je najkvalitetniji na tržištu, s najvećim udjelom kaučuka i s najmanjim udjelom kemikalija i punila. Ova smjesa je dokazana kao najkvalitetnija jer ima i najbolju mogućnost upijanja vibracija i prijenosa trenja, a koristi se poseban razred tvrdoće koji se, u Gumisovom petnaestogodišnjem radu pokazao kao najoptimalniji.
Slika3

ČETVRTA FAZA

Nakon nanosa gumenog ljepila, slijedi slaganje sirove gumene smjese na aluminijsku središnjicu i vulkanizacija u kalupu na određenom tlaku i temperaturi. Po završetku, gotov proizvod se vizualno pregledava te, ako se uoče neki tehnički nedostaci, proizvod se korigira ili po potrebi nanovo vulkanizira. Ukoliko se vizualnom inspekcijom ne evidentiraju nedostaci, proizvod se ostavi na hlađenju te se nakon toga ponovno provjeravaju dimenzije. Ponovno, ako dimenzije ne odgovaraju strogo zadanim tolerancijama koje si je Gumis zadao, proizvod se uništava i cijeli se postupak ponavlja.
Nakon hlađenja, slijedi postupak nabijanja vulkanizirane bukule u središnjicu propelera na tvornički način koji garantira da će bukula biti u centru i da se propeler neće rotirati van centra. Bitno je naglasiti da jedino ovaj postupak omogućava da se brod, ukoliko dođe do provrtanja propele, može vratiti u najbližu luku pod manjim gasom.
Slika4
Slika5

NAPOMENE

Bitno je naglasiti da mi u Gumisu ne vulkaniziramo bukulu zajedno s propelerom jer ovaj postupak nije dugotrajan, odnosno kada bukula provrti u propeleru nije moguće voziti do najbliže sigurne luke ni pod malim gasom. Potrebno je odmah zamijeniti oštećenu propeler, odnosno tegljem ili nekim drugim načinom se dovesti do sigurne luke.
Gumis kontrolira cjelokupan proces proizvodnje i repariranja propelera. Naglasak je na ljepilima koje koriste jer je ključan korak aplicirati ljepila u dva sloja s periodom sušenja (velikoserijska proizvodnja, pogotovo zamjenskih proizvoda, to svodi na jedan sloj ljepila što ne garantira uspješnu vulkanizaciju i dugo korištenje propelera). Ovaj problem ljepila može dovesti do istog efekta kao i proces vulkanizacije propele i bukule zajedno.
Slika6

KVALITETA GUMENE SMJESE

Gumis koristi samo najkvalitetnije materijale koji su uvijek svježi i ne stoje na polici dugo, dok se velikoserijska proizvodnja zamjenskih proizvoda bazira na korištenju jeftinijih (kombinacija gumenih I plastičnih) materijala koji nemaju kapacitet prijenosa trenja i upijanja vibracija kao Gumisovi materijali.
Ključno je i prepoznavanje kada treba raditi i zahvate na propeleru jer, ako se otvor u vrhu propelera “pojede” nakon što bukula zavrti u propeleru, centriranje vulkanizirane aluminijske središnjice u propeleru je upitno, a i vrtnja propelera u centru nakon instalacije.
Od propela koje repariramo možemo izdvojiti:
Volvo Penta 110S, 120S, MS25S, 130S, 150S
Yamaha 3, 8, 10, 15, 200 i 250 hp
Mercury 3 hp
Suzuki 3, 5 i 6 hp
Tohatsu 3 hp